Berichten

Hieronder vind je alle blog berichten, waarin ik wekelijks waardevolle nieuwe tips en info deel. Wil je geen berichten missen? Meld je dan aan, dan ben je als eerste op de hoogte!




    WACHTKAMERMUZIEK

    Het is weer zover. Een paar extra weken worden er simpelweg bijgeplakt en zo ontstaat er een moedeloos gevoel van opgeven. Wanneer? Wanneer gaat er een ommekeer komen? Wanneer mogen die deuren weer open? Wanneer kunnen we meer doen dan alleen maar wat achterstallig schoonmaakwerk uitvoeren en wat extra verf op de kozijnen smeren, zodat ...

    Hoe bereik je gasten anno 2021?

    Kerst en Nieuwjaar achter de rug, dus met z’n allen in “Dry January” aangekomen. Niet alleen “Dry” door het verminderd alcoholgebruik van sommige mensen, maar ook door het opdrogen van het aantal bestellingen wat je als Horecaondernemer mag verwachten. Helaas. Iedere januari is het hetzelfde, en dat is in deze bijzondere tijd niet anders: na ...

    Hét stappenplan om in 2021 te gaan knallen

    “Heb jij nog goede voornemens dit jaar?” is een vraag die ik ook dit jaar weer kan verwachten. Nee. Ik doe niet aan goede voornemens. Want voornemens zijn zaken die je je voorneemt te gaan doen. Die je van plan bent te doen. Het geeft een vals soort gevoel dat je goed bezig bent, maar ...

    Belangrijke Kerstboodschap: Piek niet te vroeg

    Hoogstwaarschijnlijk ga jij dit bericht niet lezen, want je bent veel te druk met de voorbereidingen voor Kerst. Maar ik zou het wel doen. Ik heb een waardevolle Kerstboodschap voor je. Iets met pieken. Te vroeg pieken welteverstaan. Want je bent nu vast lekker bezig met alle kerstbestellingen die binnenkomen. Je bestel/bezorgservice is voor jou op ...

    Ik bestel met Kerst. Jij ook?

    Deze week heb ik maar 1 kerstboodschap en dan niet voor jou, maar voor jouw gasten. Wil je meedoen met het verspreiden van onderstaande boodschap en ervoor zorgen dat ook jouw (potentiele) gasten dit lezen?Doe dat dan HIER. Heel veel succes de komende tijd,Grz Suus

    Zo Ben je Zichtbaar Met Jouw Kerstboodschap

    Vorige keer had ik het al even over zichtbaar zijn en vandaag laat ik met een video zien hoe het werkt. Je hebt niet veel nodig om aan de slag te gaan en jezelf en je bedrijf zichtbaarder te maken. Ik hoop je hiermee te inspireren en je te laten zien dat het niet moeilijk is. ...

    Liever zichtbaar met veel reuring dan je bestelsite door de keuring

    Zichtbaar zijn. Het was wellicht niet het eerste waar je aan dacht terwijl je halsoverkop bezig was om je aangepaste assortiment te maken, toen je vanwege de lockdown opnieuw dicht moest… Even een kort berichtje op de site met zoiets als “vanwege de lockdown zijn we nu dicht, dus je kunt gelukkig wel bij ons ...

    Productfotografie met je mobieltje

    Het wordt steeds belangrijker: een online zichtbaarheid die van het scherm af knalt. Hoe anders krijg je de aandacht tussen al die anderen die roepen dat ze ook iets FAN-TAS-TISCH hebben? Authentiek zijn en jezelf blijven is dan belangrijk. Mensen gaan daar gewoon voor. Het hoeft niet perfect te zijn. Maar wel aantrekkelijk. Die afgekloven schoenzool ...

    Zo creëer je meer bestellingen voor jouw aangepaste aanbod

    Lukt het jou  al om het aantal bestellingen die je per dag ontvangt, omhoog te krijgen? Of zie je juist een gestage afname? Frustrerend. Je bent niet de enige. Juist nu – tijdens de tweede lockdown – is er veel aanbod en zijn de prijzen laag.  Hoe kun je je dan nog onderscheiden en wat ...

    Boost je Bestelomzet

    “Ik heb dagen van €50,- omzet met mijn take-away business….pffft…geen zin meer in” – aldus een horecaondernemer die het even niet meer zag zitten nu de tweede lockdown in volle gang is. Logisch. Met €50,- omzet kan iedereen bedenken dat je daar niets aan overhoudt en je dus geld moet toeleggen. En dan wordt het “salaris” ...

    Fröbelen of fundament leggen voor 2021?

    Twee weken geleden schreef ik gefrustreerd iets over het maken van je mise en place voor 2021. Gefrustreerd omdat ik de pijn en wanhoop van de horeca ondernemers om mij heen zag en voelde. De frustratie is gelukkig weg, bij mij dan. Ik zie namelijk dat steeds meer ondernemers – ondanks de wanhoop – zich realiseren ...

    Hoe fix ik een bestelfunctionaliteit?

    Vorige week had ik het er al even over in mijn bericht over de Horecawebsite Challenge, maar deze week wil ik graag nog even wat uitgebreider ingaan op je horecawebsite, maar dan met name over de afhaal- en bezorgfunctionaliteit. De vraag kwam bij mij een aantal keer binnen (logisch in deze tijd), dus dat is ...

    MAAK JE MISE EN PLACE VOOR 2021

    Wauw. Ik merk dat nu na de 2e sluiting het voor mij ook wel wat lastig wordt om hier positief over te blijven denken. En dat terwijl ik altijd uitga van de kansen en mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden. Het is ook logisch: ik zie/lees/hoor ook bij mijn klanten het leed en het is ...

    How to Conquer Corona?

    Het is heel duidelijk dat het de verkeerde kant op gaat coronawise, dus dat hoef ik je niet te vertellen. Veel ondernemers die ik spreek zijn echt uit het veld geslagen en vinden het lastig om kansen en mogelijkheden te zien. En dat is het ook. Afgelopen weken heb ik meerdere sessies gehouden over wat ...

    Bijverkoop & meerverkoop in tijden van Corona

    Dat bijverkoop en meerverkoop (in dure marketingtermen aangegeven als cross-selling & upselling) belangrijk is om een hogere gemiddelde besteding te creëren, is wel algemeen bekend, maar ten tijde van Corona is het belang hiervan nog extra toegenomen. Hoe minder gasten je mag ontvangen, hoe belangrijker het is dat je gasten dus verleid om net wat meer ...

    Iets met online marketing

    “Jaaa….wij moeten ook maar eens iets gaan doen met online marketing”, zei een horecaondernemer laatst tegen me. Huh? Iets met online marketing? Wat is dat, “iets”? En met welk doel? “Besef je je dat dat online marketing niet een doel op zich is, maar een middel?” vroeg ik voorzichtig. Ja dat wist hij wel, maar hij ...

    De juiste boodschap op het juiste moment

    Het klinkt misschien logisch, maar het belang en de kracht van het communiceren van de juiste boodschap op het juiste moment, wordt nog vaak onderschat. Tijdens het bezoeken van horeca, zowel online als offline, word ik al jaren regelmatig geconfronteerd met informatie die ik net niet nodig heb op dat moment, of mis ik juist ...

    Hoe vergroot je GRATIS je bereik op Facebook?

    Eerder gaf ik al 3 supertips om je post zo goed mogelijk te maken en kwam ik met 30+ ideeën om een kick-ass post te maken, maar nu wil ik je graag wat tips geven om een groter bereik te creëren met je Facebook posts. Want alleen zomaar een berichtje op Facebook…daarmee bereik je vooral ...

    De revival van de QR code

    Er is maar weinig goeds te melden als het gaat om Corona, maar er zijn een paar voordelen die ik toch wil uitlichten (je moet wat..): Mensen hebben drastisch hun patronen doorbroken, dus er zijn volop kansen om daarop in te springen en gebruik te maken van dit feit. Hadden gasten voorheen een vaste plek waar ...

    Huh…emailmarketing…??

    Wat is dat? Emailmarketing? Heb jij ook honderden of misschien wel duizenden emailadressen verzameld in de loop van de tijd door de (online) reserveringen die je hebt gehad voor jouw zaak? Dan is het toch niet meer dan logisch dat je wat met die mailadressen doet, toch? Of niet? Ik spreek regelmatig met horecaondernemers en daaruit merk ...

    Een goed werkende website voor je horecazaak

    En ja hoor, daar is er weer één. Een website (niet die op de foto trouwens) met een rusteloze banner die iedere paar seconden heen en weer schuift maar zonder focus en al helemaal geen duidelijke knop in beeld met een CTA (een Call to Action, dus een aansporing om tot actie over te gaan ...

    Kick-ass Facebook berichten: 30+ tips

    Vorige week heb ik een bericht geplaatst over de 3 Supertips voor het posten van berichten op social media. Je vindt dit bericht HIER. ” OOOWWKkkeee…maar waar moet dat bericht nu weer over gaan? Ik heb eigenlijk niets te melden, behalve dan die Covid-19 info, maar of dat mijn gasten nu zo blij maakt..? ” ...

    Social Media Supertips

    Ben jij ook lekker bezig met het posten van leuke berichten op Facebook en Insta? Of misschien ben je via andere Social Media kanalen in de weer? Berichten op social media posten voor jouw horecazaak is altijd slim, want je bereikt hier meer mensen mee en hopelijk vooral die mensen die anders nooit langs waren gekomen. ...

    De kracht van het krijtbord

    Krijtborden zijn al een tijdje de trend en dat is niet voor niets! Er zitten veel voordelen aan het gebruik van krijtborden. Ten eerste is het flexibel, je kunt je aanbod er snel mee aanpassen en ten tweede ziet het er vaak lekker authentiek uit, waardoor je je aanbod mooi kunt presenteren. Toch gaat het ...

    Wat kunnen we leren van Henry Ford?

    Henry Ford, de uitvinder van de eerste auto, de T-Ford, leefde dan wel rond eind 1800, we kunnen vandaag de dag iets ontzettend belangrijks van hem leren als het gaat om marketing en gastgedrag. Eén van zijn belangrijkste quotes was namelijk: “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses” Vrij vertaald: als ik ...

    Alles onder de 8,5 is een onvoldoende

    Hoera! Vakantie! Heerlijk om even bij te tanken na een lastige periode waarin ik herstellende ben van een operatie. Met een kampeerbus rijden we door Nederland en genieten we van de vrijheid en het vakantiegevoel. Ook kunnen we weer mondjesmaat gebruik maken van de horeca op de vakantieparken en campings en dat doen we dan ...

    Webinar: GEANNULEERD

    Ik heb helaas nieuws dat ik het webinar van aanstaande woensdag moet annuleren. Ik vind het heel jammer om te moeten doen, want er waren al flink wat aanmeldingen en ik was bezig met de voorbereidingen van een superleuk webinar (vond ik zelf dan….) en ik had er eeeecht veel zin in 🙂 Het punt is dat ik ...

    Stop met jammeren!

    Horeca: stop met jammeren! Het is duidelijk dat de horecasector één van de hardst getroffen sectoren is, maar stop met klagen. Ik leef al weken ontzettend mee met deze prachtige branche en ik zie en hoor hoe velen in de overlevingsstand zijn geschoten. Maar stop met aanvechten wat je niet kunt veranderen. Waarom? Omdat het ...

    Online Wegwijzer

    Hey! Ik heb iets ontzettend tofs gemaakt! Als je me goed kent, weet je dat ik dit soort uitspraken niet zo vaak doe, maar ik ben echt wel trots op het resultaat en hoop er veel mensen blij mee te kunnen maken Ik kreeg steeds vaker reacties van mensen in mijn omgeving, dat ze het ...

    Haal die kaas uit je oor

    “Schat, haal die kaas uit je oor”, zeg ik tegen mijn dochter van vier, terwijl we zitten te lunchen. Het is één van die legendarische zinnen waarvan ik nooit verwacht had dat ik hem ooit uit zou spreken toen ik nog geen dochter had. Sinds ruim twee weken lunchen we weer iedere dag samen en hoeft zij niet op school ...

    Meld je nu aan voor de gratis minicursus!

    UPDATE: De minicursus is helaas niet meer gratis, maar bied ik tegen gereduceerd tarief van 17,75 aan. Info vind je HIER Om iets bij te kunnen dragen, heb ik een gratis minicursus in 3 delen gemaakt, bestaande uit video’s en templates + opdrachten, zodat je als ondernemer een sterker fundament kunt leggen en je straks ...

    Coronomdenken

    Omdenken: hoe zorg je voor een frisse blik met ruimte op de toekomst in deze tijd waarin het coronavirus alles lamlegt?

    Coronavirus – 8 tips voor horeca ondernemers

    Coronavirus – 8 tips voor horeca ondernemers

    Kom ook naar het speedwebinar over samenwerken met een Online Business Expert!

    Werk jij als ondernemer in de horeca of foodservice business? Dan is het werken met een Online Business Expert voor jou wellicht interessant! Want aan het werken met een OBE zitten enorm veel voordelen: Het is flexibel, winstgevend en je hebt direct de juiste expertise tot je beschikking. Meer weten? Kom ...

    Maak nu een premium buyer persona in 6 eenvoudige stappen!

    Om een goed fundament te leggen voor jouw bedrijf, is het belangrijk dat je start bij het begin. Logisch. Maar wat is het begin? De basis is dat je weet wie je klant is. Simpel. Als je weet wie je klant is, en het liefst dus JOUW IDEALE KLANT, dan weet je ook wat ...