Meteen naar de inhoud

Fröbelen of fundament leggen voor 2021?

Twee weken geleden schreef ik gefrustreerd iets over het maken van je mise en place voor 2021. Gefrustreerd omdat ik de pijn en wanhoop van de horeca ondernemers om mij heen zag en voelde.

De frustratie is gelukkig weg, bij mij dan. Ik zie namelijk dat steeds meer ondernemers – ondanks de wanhoop – zich realiseren dat het geen zin heeft om te blijven hangen in het mopperen en klagen, hoe gerechtvaardigd dit ook is. Het is tijd om te gaan nadenken over de komende tijd. De komende paar maanden, maar ook het komende jaar en de jaren erna.

Meer dan ooit is het nodig om te gaan transformeren. Om de kansen te pakken die er eigenlijk altijd al lagen, maar die nu meer en meer in beeld komen. Ondanks dat ze nog steeds aan de rand van het herkenbare, comfortabele en het veilige liggen, wordt het steeds duidelijker dat het werken met de juiste (online) marketing middelen in een systeem wat werkt, één van de strohalmen is.

“Wat praat die nu wollig?” denk jij wellicht. Waar ik het over heb is het volgende:

  • Denk je dat het gebruik van online tools je veel meer tijd kost dan oplevert?
  • Denk je dat online marketing iets is waar je niet echt grip op kan hebben? Te ver van je bed?
  • Denk je dat het werken met zaken als Facebook adverteren en emailmarketing moeilijk is en buiten jouw bereik ligt?
  • Denk je dat je online contact met gasten niets bijdraagt en dat het niet persoonlijk is of kan zijn?
  • Denk je dat anno 2021 je kunt werken zonder een goed, functioneel systeem en je daarmee net zoveel resultaat kunt halen als met een systeem?

Dan wordt het echt tijd om nu te starten met het denken vanuit een nieuw perspectief. Want het is simpelweg ontzettend zonde dat je deze tijd niet gebruikt om te investeren in kennis en de mogelijkheid om te transformeren, zowel als horecaondernemer als met je zaak.

Investeer

Want zodra je investeert in kennis, dan krijg je perspectieven en mogelijkheden te zien die je nog niet zag. Ze lagen namelijk buiten je comfortzone. En met investeren bedoel ik niet per se met geld.

Investeer ook vooral in tijd. Want iets nieuws leren kennen kost tijd. En die tijd heb je nu. Tenzij je al bezig bent met een “transformatie” en dan wil ik je vragen: hoe gefundeerd is hetgeen dat je nu aan het doen bent? Levert het echt geld op? Zorgt het voor inkomen op de lange termijn of is het ad hoc fröbelwerk? Hoeveel van je tijd en energie die je er nu in stopt gaat daadwerkelijk resultaat opleveren?

Dus: investeer in specifieke kennis die jou past en die je echt verder gaat helpen om te bouwen aan een sterk fundament wat je letterlijk voor jaren kunt gebruiken.

Ga die “angst” voor het onbekende niet uit de weg en laat je ook niet leiden door paniek, maar denk goed na over de stappen die je moet zetten om mee te kunnen blijven bewegen in deze bizarre tijd.

Besef dat je niet alles weet, maar besef dus ook dat kennis beschikbaar is en je er alleen maar de tijd moet nemen om de juiste kennis te vergaren en hiermee de puzzel te leggen en de oplossingen te vinden die jou en je zaak 2021 in gaan helpen.

Doe je mee met het Website Webinar?

Zin en tijd om de eerste stap te nemen? Investeer dan VANDAAG (2 nov) een uurtje (of anderhalf) om aan te sluiten bij mijn (gratis) Website Webinar, en zorg ervoor dat je alvast één van de online puzzelstukjes legt en begin met het eind in zicht. Ik laat je zien hoe je de ultieme website indeling werkt en ik laat 2 live voorbeelden zien van websites en wat je simpel kunt verbeteren om er meer omzet eruit te halen.

Tot zo!

Grz SUUS

PS: te laat met aanmelden? Geen probleem, stuur me je emailadres (webinar@suzannekuijpers.nl) en ik bezorg je de replay.

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers die het niet lukt om structureel voldoende omzet te creëren, om online én offline marketing zo in te zetten dat zij meer gasten trekken, die meer besteden en vaker terugkomen.”